Lemmer evenement rijker met zeepkistenrace

In een zelfgebouwde zeepkist de bult af de Lemstervaart in racen dat was de uitdaging van vandaag. Voor de eerste keer organiseerde Wijkvereniging De Steiger de zeepkistenrace.

De afgelopen weken werden maar liefst 6 zeepkisten gebouwd. Per kist mochten maximaal 3 chauffeurs racen. Na een eerste ronde raceten 5 deelnemers in de finale. Eyup werd 3e, Nico 2e en Lotte finishte in de snelste tijd.

De pechprijs ging naar de zeepkist van Wurkjouwer. Om de originaliteitsprijs streden meerdere kisten. Zo was de auto van ‘De Dukes of Hazzard’ te bewonderen en was de skelter van Houke en Amarins prachtig versierd. Beau en Angela wonnen de originaliteitsprijs met ”t eintsje fan’e daam’.

Wijkvereniging De Steiger spant zich in om van de MFA Lemstervaart de ontmoetingsplek van de Lemstervaart te maken. Dit doet zij door vele, diverse activiteiten te organiseren. De activiteiten worden financieel mogelijk gemaakt door VSB Fonds, Oranjefonds, Gemeente De Fryske Marren, Iepen Mienskip Funs en de Rabobank.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws van De Steiger met de tags , , . Bookmark de permalink.