LEERGELD wil dat alle kinderen mee kunnen doen

In de gemeentes De Fryske Marren en Súdwest Fryslân wonen momenteel 2000 kinderen die om financiële redenen niet mee kunnen doen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Zij staan letterlijk aan de zijlijn. Leergeld wil deze kinderen laten meedoen.

Stichting Leergeld Zuidwest Friesland heeft ten doel het voorkomen van sociale uitsluiting van schoolgaande kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen. Leergeld ZWF biedt kansen aan kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen voor wie overheidsvoorzieningen uitgeput, niet toereikend dan wel niet beschikbaar zijn, om toch normaal mee te doen binnen het onderwijs en/of in het sociaal maatschappelijk leven op en rond school, sport en cultuur.

Kindpakket

Via het aanvraagportal www.kindpakket.nl kan er op een eenvoudige manier een vergoeding worden aangevraagd voor :

• Schoolreis
  • Schoolspullen
  • Zwemles
  • Fiets
  • Contributies sport / cultuur
  • Attributen sport / cultuur
  • Verjaardagsbox
  • Laptop / computer
  • Bruikleenmogelijkheden I-pad
  • MBO-inkomenstoets

Mocht het aanvragen via de site een probleem zijn dan kunt u ook contact met ons opnemen via:

• Mail
    algemeen: info@leergeldzwf.nl
    voor De Fryske Marren: janet@leergeldzwf.nl
  • Post
    Stichting Leergeld Zuidwest Friesland, Postbus 66, 8600 AB Sneek
  • Telefonisch
    op dinsdag- en woensdagochtend via 06 49 88 81 53
  • Inloopochtend
    vrijdag 3 mei 2019, Wijkvereniging De Steiger, Schokker 4b, Lemmer

Inloopochtend in De Steiger

U kunt op vrijdagochtend 3 mei, tijdens de ouder-kind ochtend, binnenlopen bij De Steiger. Er is dan een medewerker van Stichting Leergeld Zuidwest Friesland aanwezig. Zij kan u alles vertellen over wat de mogelijkheden voor u en uw gezin zijn.

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#10) To use 'Page Public Content Access', your use of this endpoint must be reviewed and approved by Facebook. To submit this 'Page Public Content Access' feature for review please read our documentation on reviewable features: https://developers.facebook.com/docs/apps/review.
Type: OAuthException
Code: 10
Please refer to our Error Message Reference.