Informatieavond over WhatsApp Buurtpreventie Lemstervaart

Op dinsWhatsApp Buurtpreventiedag 7 juni organiseren Wijkvereniging De Steiger, politie en gemeente De Fryske Marren een informatieavond over de WhatsApp buurtpreventie Lemstervaart (Wabp). Dan hoor je alles over hoe je je kunt aanmelden en hoe we samen de Lemstervaart veiliger maken. Ook kun je de preventietruck bezoeken.

Wat is Wabp?

Overal in Nederland maken steeds meer burgers succesvol gebruik van een WhatsApp-groep om hun buurt of wijk veiliger te maken. Buurtbewoners kunnen elkaar namelijk via WhatsApp attent maken op zaken die spelen in de buurt.
De gemeente en de politie juichen het initiatief van een WhatsApp-groep van harte toe, omdat buurtbewoners extra ogen en oren zijn in de wijk. Onlangs is Wijkvereniging De Steiger gestart met de WhatsApp-groep buurtpreventie Lemstervaart.

Hoe werkt het?

Iedereen die in de Lemstervaart woont, beschikt over WhatsApp en 18 jaar of ouder is, kan deelnemen. De WhatsApp-groep is uitsluitend bedoeld om elkaar te attenderen op mogelijk verdachte situaties. De groep wordt niet gebruikt voor onderling contact of het uitwisselen van privéberichten.

Preventietruck

Speciaal voor de informatieavond hebben de wijkagenten de preventietruck geregeld. De preventietruck is een nieuw initiatief van gemeenten, politie Noord-Nederland en het ministerie van Veiligheid en Justitie. De truck staat op 7 juni bij De Steiger aan het Lemsterpad 54. Van 16.00 uur tot 20.00 uur kun je in de truck advies en voorlichting krijgen over inbraakpreventie.

Meer informatie en aanmelden

Op 7 juni organiseren De Steiger, politie en gemeente De Fryske Marren een informatieavond. Dan hoor je alles over hoe je je kunt aanmelden en hoe we samen de Lemstervaart veiliger maken. De deuren van De Steiger gaan om 19.30 uur open voor de informatieavond.

Kun je niet aanwezig zijn, maar wil je wel mee doen aan de app? Aanmelden kan door je naam, telefoonnummer, adres en huisnummer te mailen naar info@wijkverenigingdesteiger.nl.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws van De Steiger. Bookmark de permalink.