Geslaagde Buitenspeeldag 2016 Lemstervaart

Foto Buitenspeeldag 8 juni 2016Net als op vele plaatsen in Nederland werd ook woensdagmiddag 8 juni in de Lemstervaart heerlijk buiten gespeeld. Dit nationale evenement wordt gesteund door tv-zender Nickelodeon, die deze middag zwart beeld uitzond. Wijkvereniging De Steiger en Doomijn Kinderopvang organiseerden de buitenspeeldag in de Lemstervaart. Zo’n 130 kinderen kwamen buiten spelen.

Zeskamp en spelletjespad

Op het terrein van Korfbalvereniging Lemmer was volop ruimte voor de zeskamp spellen, de stormbaan en voor de jongste kinderen het spelletjespad.

Dankzij het gebruik van de faciliteiten van Korfbalvereniging, geleende spullen/spellen en drinken en ijs van de gele supermarkt en de horecagelegenheid aan het Lemsterstrand was de verzorging compleet. De middag werd gestart met de Hokipoki, waarna het spelen echt kon beginnen.

De peuters en kleuters konden ondermeer skippyballen, ringgooien, eendjes vangen en bliklopen. De kinderen van 6 tot 12 jaar waren in teams verdeeld. De teams streden tegen elkaar streden om de eer met touwtrekken, zaklopen, verkleedspel en onder een camouflagenet doorkruipen.

Geslaagd

Na een geslaagde middag gingen de kinderen met een certificaat huiswaarts. En werd er al stiekem gesproken over de editie van volgend jaar; met nieuwe spellen, bij de nieuwe MFA, op een nieuw plein! En wat de organisatie betreft met hopelijk net zoveel enthousiasme.

Kijk voor foto’s in ons fotoalbum.