Gemeente De Fryske Marren plaatst Wabp borden

bord_wabp_2_aangepastOnlangs plaatste gemeente De Fryske Marren Wabp (WhatsApp Buurtpreventie Borden) bij de blauwe komborden, daar waar je Lemmer inrijdt. De Wabp-borden laten weten dat de buurtbewoners een oogje in het zeil houden en sneller verdachte situaties melden bij de politie. Zo maken we het voor inbrekers minder aantrekkelijk om in Lemmer actief te zijn.

Wabp Lemstervaart

Overal in Nederland maken steeds meer burgers succesvol gebruik van een WhatsApp-groep om hun buurt of wijk veiliger te maken. Inmiddels zijn er al 7.000 groepen actief. Buurtbewoners kunnen elkaar via WhatsApp attent maken op zaken die spelen in de buurt. De gemeente en de politie juichen het initiatief van een WhatsApp-groep van harte toe, omdat buurtbewoners extra ogen en oren zijn in de wijk. Onlangs is Wijkvereniging De Steiger gestart met de WhatsApp-groep buurtpreventie Lemstervaart. Inmiddels bestaat de groep uit 60 Lemstervaarders. Meer informatie kun je lezen op <>

Doe je mee aan de Whatsapp buurtpreventie?

Op 11 oktober organiseren wij een bijeenkomst. Dan hoor je alles over hoe je aan te melden en hoe we samen de buurt veiliger maken.

Aanmelden kan nu al, als je 18 jaar of ouder bent, door te mailen naar info@wijkverenigingdesteiger.nl. We mailen je dan meer informatie toe.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws van De Steiger. Bookmark de permalink.