Fantastisch openingsweekend met schaatsbaan

Foto van schaatsbaan tijdens openingsweekend MFA LemstervaartVrijdag 10 en zaterdag 11 februari was het feest bij het MFA in de Lemstervaart. Het gebouw werd officieel geopend. Je kon ook schaatsen op de schaatsbaan naast De Steiger.

Het feest begon al op vrijdagochtend. Toen de schaatsbaan klaar was mochten de kinderen van de ouder-kind deze als eerste in gebruik nemen. Daarna konden de leerlingen van De Meerpaal hun kunsten op het ‘ijs’ laten zien.

Officiële opening en schaatsbaan

‘s Middags vanaf half vijf vond de officiële opening plaats. Na de optocht rond de oude Meerpaal en de nieuwe MFA hielden projectleider Auke ten Hage en wethouder Johannes van der Pal een woordje.

Daarna mochteFoto van Wil en Gossje na de openingshandelingn onze leden en vaste vrijwilligers Wil Toolen en Gossje Koopman-van der Molen, samen met een aantal leerlingen van De Meerpaal, aan het roer draaien en het gebouw officieel openen. Wat waren ze trots. Na de opening kon het gebouw bezichtigd worden en was de schaatsbaan open voor het discoschaatsen.

Op zaterdag kon er ook geschaatst worden. Van 10.00 tot 17.00 uur werd de schaatsbaan dan ook druk bezocht. Een sneeuwbui maakte het plaatje helemaal compleet. Voor een indruk, bekijk het filmpje dat live ging via Facebook.

Met een klaverjasmarathon op zondagmiddag werd het weekend afgesloten.

Het was fantastisch ……. we hebben genoten!

Het was een super weekend. Dank aan alle vrijwilligers die meegeholpen hebben om dit tot een succes te maken.

Foto’s

Binnenkort plaatsen we de vele foto’s die gemaakt zijn op de site. Heb je ook foto’s gemaakt en wil je die graag met ons delen dan mag je ze mailen naar info@wijkverenigingdesteiger.nl. Dan voegen wij ze toe aan het fotoalbum.

Wat andere media vertelden over de opening